ElektraOil
0
No products in the cart.

Sklep

Blog

Jak rozpoznać zużyty lub zapchany filtr paliwa?

29 listopada 2021, Author: Dariusz Włodarczyk

Użytkując na co dzień samochód. musimy liczyć się z tym, że każda z części się w nim znajdujących ma swój okres eksploatacji, o którym musimy pamiętać. Nie inaczej jest z filtrem paliwa. Często o nim zapominamy, gdyż tak niewielki komponent wydaje się być mało ważny, a w rzeczywistości jest niezwykle istotny. Jego zadaniem jest bowiem zapobieganie dostawaniu się zanieczyszczeń do silnika. Z tego względu powinno się go co jakiś czas wymieniać, zgodnie z zaleceniami producenta. Najczęściej standardowa wymiana odbywa się po przejechaniu od 15 do 60 tysięcy kilometrów w zależności od rodzaju silnika. Zanim to jednak nastąpi, zdarza się, że filtr paliwa zużyje się lub zostanie zapchany. Jak rozpoznać objawy i przyczyny tego stanu rzeczy?

Zapchany lub zużyty filtr paliwa – jakie są tego przyczyny?

Chcąc oszczędzić pieniądze, niekiedy zdarza się, że tankujemy samochód niekoniecznie wysokiej jakości benzyną. Dzieje się tak, jeśli kupujemy ją z tzw. drugiego obiegu po niższej cenie. Bardzo często bowiem jest ona z dodatkiem wody, co wpływa negatywnie nie tylko na stan samego filtra, ale również na stan jednostki silnika. Zapchanie tego komponentu powodują również różne zanieczyszczenia, które pojawiają się podczas eksploatacji części. Z tego względu jego wymiana jest nieunikniona i najlepiej dokonać ją w czasie wyznaczonym przez producenta. Warto również dokonywać zakupu benzyny na renomowanych stacjach, jeśli chce się przedłużyć żywotność komponentu.

Po czym rozpoznać zużyty lub zapchany filtr paliwa?

Istnieje dużo objawów, dzięki którym możesz rozpoznać, że komponent uległ zapchaniu lub całkowicie się zużył. Najczęściej występującymi przejawami tego stanu rzeczy są problemy związane z silnikiem – spadek wydajności jednostki, jego gaśnięcie lub kłopoty z uruchamianiem. Znamienna jest także utrata momentu obrotowego silnika przy pracy na wysokich obrotach. Może zdarzyć się również większe niż zwykle zużycie benzyny w czasie standardowej jazdy. Nieco rzadziej, lecz nie na tyle rzadko, by lekceważyć te objawy, pojawia się kapiąca benzyna z rury wydechowej czy też wydobywający się z niej gęsty dym.

Jeżeli zauważysz jeden z powyżej opisanych problemów w swoim samochodzie, nie czekaj na nastąpienie awarii auta, lecz zacznij sprawdzanie pojazdu od filtru paliwa, gdyż w ten sposób możesz uniknąć wystąpieniu poważniejszej usterki.